Re: [MISC] Transformere Text/Hex fil om til et billede

Den 11.02.2011 kl. 13:50 skrev Peter Makholm <sslug@sslug>:

Martin Møller Skarbiniks Pedersen <sslug@sslug> writes:

Hvordan for jeg transmogriffet en hex-streng om til et billed format jeg kan
editere?

Kunne det være noget PPM ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Netpbm_format

Og hvis det ikke er PPM men bare en rå strøm af hex-cifre, så er det
sikkert forholdsvis let at massere det til nog PPM med lidt scripting og
så bruge et værktør fra netpbm-pakken til at konvertere det til et mere
brugbart format.

Frasen "forholdsvis let" lyder jo ret besnærende :)
Må dog indrømme at jeg nok er bedre til at skifte farver, lægge højlys og rette kanter på et billede end at bruge et værktøj fra netpbm-pakken (som jeg dog straks vil se nærmere på)

--
Med venlig hilsen
//Zmit

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]