Re: [MISC] Transformere Text/Hex fil om til et billede

Den 11.02.2011 kl. 12:46 skrev Martin Møller Skarbiniks Pedersen <sslug@sslug>:

2011/2/11 Michael Schmidt <sslug@sslug>:
Jeg har modtaget en fil, der skulle være et embedded billede, som jeg er
blevet bedt om at modificere så det passer ind i farvepolitikken der hvor
det skal bruges.
Problemet er bare at jeg sidder med en lille fil, der ser ud til udelukkende
at være hex-kode.

Hvordan for jeg transmogriffet en hex-streng om til et billed format jeg kan
editere?

Kunne det være noget PPM ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Netpbm_format

Har du prøvet om programmet "file" kan genkende filtypen ?

sslug@sslug:/media/PICO.002$ file logo
logo: ASCII text, with CRLF line terminators

Forskellige billed view'er har tilsvarende meldt "ukendt filtype", "mangle mime header" eller tilsvarende. Har prøvet at se forskellige billed-fil-formater som hex i håb om at genkende noget af en sekvens blandt de første "tegn" i filen, men ingen af dem jeg har prøvet ligner. :(

--
Med venlig hilsen
//Zmit

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]