Re: [MISC] Nautilus og NAS

Den 14-02-2011 01:08, Martin Jochimsen skrev:
Den 14-02-2011 00:38, Frank Damgaard skrev:
Den 13-02-2011 22:44, Martin Jochimsen skrev:
Hejsa

Jeg har en NAS fra Synology. Det er en DS107.
Jeg vil gerne kunne tilgå den fra Nautilus, som er min primære
filmanager.
Jeg kan ikke umiddelbart få den til at dukke op under "Steder" i
Nautilus.
I Windows 7 ligger den automatisk under netværk - jeg har i hvert
fald ikke gjort noget
for det.
I Dolphin (i Ubuntu 10.10) ligger den også automatisk under netværk.
Hvad kan jeg gøre for at det også automatisk sker i Nautilus?

Dvs jeg formoder din NAS anvender SMB (windows fildeling)
siden det virker i windows under netværk (=SMB)

at den ikke dukker op automatisk skyldes måske en mindre fejl i
opsætningen af NAS på dit LAN ?

Har du i adresselinie i nautilus prøvet:
smb://192.168.1.123/ # erstat LAN IP med din NAS's IP på LAN

Jeps det virker! :-)
Tak.
I min Nautilus plejer jeg at have "træ"-visning i venstre kolonne.
Hvordan får jeg min nyfundne smb til at blive vist der?

Måske skulle jeg hellere spørge om hvad der evt. kunne mangle i min NAS opsætning på mit LAN....som du nævner.

Og hvordan får
jeg den til at være mountet(?) fra start af?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]