Re: [MISC] Nautilus og NAS

Den 14-02-2011 01:14, Martin Jochimsen skrev:
> Den 14-02-2011 01:08, Martin Jochimsen skrev:
> Måske skulle jeg hellere spørge om hvad der evt. kunne mangle i min NAS opsætning på mit
> LAN....som du nævner.

Dvs. du vil kende din NAS per navn, f.eks. NAS-NAVN:   smb://NAS-NAVN/
det skal tilføjes til dit LAN's DNS, eller blot på hver computers /etc/hosts
(ingen mellemrum i NAS-NAVN)

NAS' opsætning er forskellig , så jeg kender ikke lige din synologi.

-check at "NAS-NAVN" står et sted
-check at du har sat korrekt netværksmaske /netværk for LAN
-check hvilket workgroup navn du anvender, brug evt. det samme som  i din windows7
-der kan være noget med WINS server support, hvis du ikke har en wins server på LAN
 så skal din NAS måske selv lavet wins.

så vidt jeg husker, har Synologi en  smb.conf opsætning, måske
du skal checke denne.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]