Re: [MISC] Pengene for ubrugt windows tilbage

On Sat, 15 Jan 2011 22:00:27 +0100
Frank Damgaard <sslug@sslug> wrote:

> version2 har detaljerne.
>
> Se tråden
> http://www.version2.dk/artikel/17621-saa-lykkedes-det-dansker-fik-850-kr-retur-for-ubrugt-windows-licens
>
> .... "I sagen, som Poul-Henning Kamp tabte i oktober i Retten i
> Lyngby, var dommerens begrundelse for sin vurdering, at købet
> blev indgået i ’ond tro’. Poul-Henning Kamp havde nemlig spurgt
> Lenovo om muligheden for en refusion allerede inden han købte
> computeren og fået svaret ’nej’."...

Ja hvis man ser PHK med en BSD-djævel, så kunne man selvfølgelig
godt tro at der var tale om ond tro, meeen ellers burde det skrevne
ord jo være mere bærende end en forespørgsel hos en medarbejder.

Jeg har da for at blive i branchen, været ude for computer
produkter og (smart)phones, der slet ikke kan det, som sælgere
mundtligt lover. Er det "god tro" eller "ond tro" og bindende i
retten?

--
Donald Axel <sslug@sslug>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]