Re: [MISC] Google søgning med forkert lin k til søgeresultat

Frank Damgaard wrote:
> Martin Berg skrev:
>>
> mon ikke det er websiden der har flyttet/nedlagt siden?

Nej - den er der.

> prøv f.eks. med "http://www.marketingsite.dk/"; den laver samme redirect
> så sitet er nok taget ned.

Nej sitet er ikke taget ned, men det er her problemet er:

Hostingleverandøren til www.berg-marketing.dk accepterer ikke at
www.marketingsite.dk bare peger på samme IP.

Derfor var der oprettet en URL-forward istedet for en A-record.

Måske er det meningen, men da URL-forwarden fra www.martingsite.dk
er blevet oprettet har gratisdns automatisk tilføjet "index.htm" til
URL'en - dvs:
www.marketingsite.dk peger på www.berg-marketing.dk/index.htm

Jeg har forsøgt at rette til at index.htm ikke tilføjes til URL'en.

Og det der ud til at virke nu.

Det må bero på en tilfældighed, at det netop er det pågældende
link, der er blevet opdaget.

> [...]
> se på den anden side (i øvrigt en IIS server),
> dvs. www.marketingsite.dk er "synderen".
>

> Google skriver jo også på cache siden:
> "Dette er Googles cache-version af http://www.marketingsite.dk/servfejl.htm. Det er et
> øjebliksbillede af siden, som den blev vist den 27. feb 2010 18:23:11 GMT. Den aktuelle
> side kan være ændret i mellemtiden."
>
> og 27. feb er jo nogen tid siden.....

> Ingen blacklistning overhovedet.
> Henvend dig til webnmaster eller ejeren af domænet og spørg
> hvorfor de ikke har noget indhold på siden mere.
> (måske kun en kortvarigt marketings-kampagne?)

Nej :-) - der er tale om et frit tilgængeligt opslagsværk inden for
markedsføring, som bruges en del af bla.a CBS-studerende og
diverse marketingfolk.

Men det er en anden snak.

Og mange tak for hjælpen (det fik det til at dæmre, at jeg skulle
kontrollere DNS)

Mvh

Martin Berg

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]