Re: [MISC] Water as fuel

On Sun, 02 Mar 2008 08:01:23 +0100
Martin Jochimsen <sslug@sslug> wrote:

> Godt nok pjatter de meget i TopGear. Men indslaget med brint-bilen
> virkede alligevel mere seriøst end ovenstående hjemmeside!

Sådan som jeg læser siden (som også havde den morsomme reklame for
Firefox) så går det ud på, at vand (i meget små mængder) tilsat
forbrændingen giver en bedre forbrænding eller en bedre termo-dynamik
og dermed en bedre økonomi.

Det er måske i virkeligheden (bare) det samme, som en erfaren bilist
kan mærke i regnvejr: Motoren går mere jævnt.

Hvis der er vanddråber i forbrændingskammeret, vil noget af varmen
fra benzin "bålet" bruges til at omdanne vand til damp, og det
lufttryk, den udvidelse, man derved får, kan måske give bedre
udnyttelse af forbrændingsvarmen. Husk at energien er konstant.

Det er klart den pågældende webside er useriøs, altså fremstiller
emnet på en måde, så det ligner at vand er et "brændstof", men man
skal ikke læse mange linier før man får at vide at det altså KUN
er muligt sammen med almindeligt brændstof.

Konklusionen er at fremtidens bilmotorer bør tænke i alle mulige
metoder til bedre udnyttelse af brændstoffet - og dette kunne
være én af dem.

Undskyld dette totalt-SSLUG-off-topic indlæg, men jeg morede mig
bare så meget over det.

--
Donald Axel <sslug@sslug>
http://d-axel.dk/blox