Re: [MISC] Bærbar pc. Volume kontrol, MUTE.

Jim Oksvold wrote:
2008/3/26 Jørgen Heesche <sslug@sslug>:
Jeg overvejer at købe en bærbar, men den må ikke afgive nogen form for
 velkomstlyd når den startes, hverken fra BIOS eller OS.

Det med BIOS vet jeg ikke noe om.
På min stationære pc med Asus motherboard er der en speciel feature kaldet 'ASUS POST Reporter', som fortæller om fejl. F.eks: 'No IDE hard disk detected'. Hvis alt er OK siger den: 'Computer now booting from operating system'. Det slipper jeg for at høre på, fordi min monitor med indbyggede højttalere har en MUTE-knap.

Hvis du klarer å lete opp velkomstlyden, så vil det enkleste være å
erstatte lydfilen med en som er lydløs.

Dette er så smart at jeg må søke patent (TM) på ideen :-)

Hvis lyden ligger i bundkortet, kan den sikkert ikke elimineres.
Lydfilen i WINDOWS er nok ikke til at finde; men da WINDOWS sjældent eller aldrig skal startes, er det kun et lille problem. Linux har mig bekendt ikke sådan en uvane. Men der bør være en muteknap, så man til enhver tid kan slippe for uønskede lyde.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug