Re: [MISC] CDDB og ripper?

Martin Jochimsen wrote:
Hejsa

Jeg sidder her med en cd, som jeg skal ha' rippet nogle spor fra.
Jeg har K3b, RipperX, Rhythmbox, Banshee og Amarok på min Ubuntu 7.10, men ingen af programmerne kunne hente titlerne på sporene, der hvor de nu engang henter den slags.
Jeg rippede derfor cd'en i iTunes på en Windows-maskine.
Kender nogen en måde til, hvordan man kan hente titler fra iTunes' CDDB (tror det hedder Gracenote) i nogen af de ovenstående programmer?

Hilsen
Martin

Jeg har set at Winamp bruger samme cddb som f.eks. iTunes, og nu er der kommet en version til linux. Jeg har brugt alien til at lave en .deb-fil af den .rpm-fil man kan downloade. Jeg har installeret den, men nu kan jeg ikke finde ud af at starte programmet. Der er ikke kommet et ikon i menuen og jeg kan ikke starte programmet i terminalen ved at skrive winamp. Hvor kan start-filen være blevet af? Og er der nogen som har prøvet Winamp for linux?

Hilsen
Martin

Jeg ved godt, jeg måske har skiftet emne, men det handler for mig stadig om at kunne bruge en bestemt cd-database. :-)