[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]
 
[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]
Skåne Sjælland Linux User Group - http://www.sslug.dk Home   Subscribe   Mail Archive   Forum   Calendar   Search
MhonArc Date: [Date Prev] [Date Index] [Date Next]   Thread: [Date Prev] [Thread Index] [Date Next]   MhonArc
 

Re: [MISC] Water as fuel



Eskild Nielsen skrev:
> Donald Axel skrev:
>> On Sun, 02 Mar 2008 08:01:23 +0100
>> Martin Jochimsen <sslug@sslug> wrote:
>>
>>> Godt nok pjatter de meget i TopGear. Men indslaget med brint-bilen
>>> virkede alligevel mere seriøst end ovenstående hjemmeside!
>>
>> Sådan som jeg læser siden (som også havde den morsomme reklame for
>> Firefox) så går det ud på, at vand (i meget små mængder) tilsat
>> forbrændingen giver en bedre forbrænding eller en bedre termo-dynamik
>> og dermed en bedre økonomi.
>>
>> Det er måske i virkeligheden (bare) det samme, som en erfaren bilist
>> kan mærke i regnvejr: Motoren går mere jævnt.
>>
> ja
> 
>> Hvis der er vanddråber i forbrændingskammeret, vil noget af varmen
>> fra benzin "bålet" bruges til at omdanne vand til damp, og det
>> lufttryk, den udvidelse, man derved får, kan måske give bedre
>> udnyttelse af forbrændingsvarmen. Husk at energien er konstant.
>>
> Sålænge vandmængden ikke er for stor, så vil vand i forbrændingsluften
> give en synlig forøgelse af forbrændingstrykket - dvs højere ydele pr.
> kg brændstof.
> 
> Teknikken er som minimum kendt fra 2.verdenskrig, hvor den blev brugt
> som middel til kortvarigt at øge motorydelseen i jagerfly. Vedvarende
> brug øgede dog sandsynligheden for motorhavari - og så var man jo
> ligesom ligevidt.
> 
>> Det er klart den pågældende webside er useriøs, altså fremstiller
>> emnet på en måde, så det ligner at vand er et "brændstof", men man
>> skal ikke læse mange linier før man får at vide at det altså KUN
>> er muligt sammen med almindeligt brændstof.
>>
>> Konklusionen er at fremtidens bilmotorer bør tænke i alle mulige
>> metoder til bedre udnyttelse af brændstoffet - og dette kunne være én
>> af dem.
>>
>> Undskyld dette totalt-SSLUG-off-topic indlæg, men jeg morede mig
>> bare så meget over det.
>>
>>
> 
Her er lidt mere om emnet.

http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html

/Søren


 
Home   Subscribe   Mail Archive   Index   Calendar   Search

 
 
Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-04-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]
This page is maintained by [an error occurred while processing this directive]MHonArc [an error occurred while processing this directive] # [an error occurred while processing this directive] *