Re: [MISC] Bærbar pc. Volume kontrol, MUTE.

Jim Oksvold skrev:
2008/3/26 Jørgen Heesche <sslug@sslug>:
Jeg overvejer at købe en bærbar, men den må ikke afgive nogen form for
 velkomstlyd når den startes, hverken fra BIOS eller OS. Den lille
 knurrelyd, der fortæller at pc'en er fejlfri, er dog tilladt.
 Har en laptop en MUTE-knap, der kan være permanent på ON?. Det skal være
 en knap; programstyret volume kontrol virker jo først efter boot.

 --
 Med venlig hilsen

 Jørgen Heesche
 mailto:sslug@sslug

Let etter en laptop og se om den blir stille hvis du kobler til hodetelefoner.

Det er det jeg gør. Havde skrevet et indlæg om det "trick" tidligere idag, men jeg lavede noget kuk-kuk med emailen, så den kom aldrig afsted. Min Acer har kun software volumekontrol (MEGA-irriterende), så når jeg f.eks. tænder min bærbare på biblioteket, sætter jeg altid hovedtelefonerne til. Ikke en så elegant løsning.....men det VIRKER!!!

Hilsen
Martin :-)

Hvis det skjer så booter du på en Live CD og ser om det fungerer likedant
med Linux.

Du kan jo også avprøve lyd i Hibernation når du er så godt i gang :-)

Mvh
Jim Oksvold