Re: [MISC] Stor Thunderbird til lille Thunderbird?

E. Sjørlund skrev:
> Sådan lidt ved siden af: Har du overvejet at bruge imap i stedet for at
> hente dine mail? Hvis du bruger pop3 kunne du måske efterlade en kopi på
> serveren?

Jeg ved ikke helt hvad imap er og gør.
Jeg bruger pop3 og har sat Thunderbird til at efterladt en kopi på serveren.
Min Thunderbird-fil fyldte stadig ca. 1,2 GB efter kompimering, så jeg
prøvede lige noget andet.
I min TB profilfolder er der en folder, som hedder MAIL. I den ligger
der 4 andre foldere:

Local Folders
mail.ballbreaker.dk
pop.ballbreaker.dk
pop.gmail.com

inbox-filen i Local Folders var efter komprimering blevet meget lille
(under 100 MB).
Jeg gjorde så forsøget med at fjerne inbox-filerne i de andre 3 foldere.
De var hver på ca.450-500 MB.
Jeg åbnede TB og kunne se at der ikke manglede nogle mails, adresser
eller andet, så nu er min Thunderbird blevet VIRKELIG slanket til under
100 MB!!!

:-D