Stor Thunderbird til lille Thunderbird?

Hejsa

Overskriften kræver nok lige en forklaring.
Jeg har efterhånden skiftet linux-dist nogle gange (kan godt lide at
prøve mig frem!!!), og hver gang har jeg (heldigvis) udenvidere kunnet
eksportere min Thunderbird-profil med alle mails, adresse m.m uden
problemer.
Den fylder efterhånden knap 2 GB og det tager jo nogen tid enten at
brænde filerne eller kopiere dem over på et andet drev. Jeg har så
ryddet op og slettet en masse mails (mere en 3/4 af alle mails), men
alligevel er størrelsen på f.eks. inbox-filen i
./mozilla-thunderbird/profil/Mail/Local Folders/ stadigvæk hulens stor.
Er der nogen som ved hvordan man kan "trimme" (rydde op/slette) sin
Thunderbird, så den ikke fylde så meget?

Hilsen
Martin