Re: [MISC] USB power switch?

On Fri, Apr 13, 2007 at 11:21:49 +0200, Preben Mikael Bohn wrote:
> Hej alle, er der nogen der ved hvor/om man kan få en elektronisk kontakt
> (til 230V) der kan styres over USB fra Linux af? Jeg kunne godt lave det
> selv, men vil gerne have en hyldevare; helst ikke online da jeg skal
> bruge den i weekenden... :-) Alternativt kan en seriel switch bruges, da
> jeg har et par seriel<->USB adaptere liggende...

Jeg faldt lige over en annonce i det tyske computerblad c't
hvor der henvises til en artikel i nr 20/2005
med en "c't Netz Schalter" der styres over en TCP-port ,
så godt nok ikke USB, men ethernet :

http://www.heise.de/ct/ftp/projekte/netz-schalter/
http://www.heise.de/ct/05/20/190/
http://www.emedia.de/@61cVS7Ey1iw/bin/hw.pl?Aktion=P&Proj_Nr=0520_1&SID=
http://www.segor.de/L1Bausaetze/NetzSchalter.shtml

Der anvendes B-modulet fra COM on LAN projektet
http://www.heise.de/ct/04/26/228/
http://www.heise.de/ct/04/13/200/
http://www.segor.de/L1Bausaetze/ComLanB.shtml
(Her styres  COM port over netværk)

PS.
men desværre online bestilling og ikke til brug straks her i
weekenden....

--
mvh Frank Damgaard  |