Re: [MISC] USB power switch?

On Fri, Apr 13, 2007 at 11:21:49 +0200, Preben Mikael Bohn wrote:
> Hej alle, er der nogen der ved hvor/om man kan få en elektronisk kontakt
> (til 230V) der kan styres over USB fra Linux af? Jeg kunne godt lave det
> selv, men vil gerne have en hyldevare; helst ikke online da jeg skal
> bruge den i weekenden... :-) Alternativt kan en seriel switch bruges, da
> jeg har et par seriel<->USB adaptere liggende...

Problemet er at få noget med driver til linux :(
men du kan f.eks. finde hardware her:
  http://danbit.dk/produkter/0600.phtml

f.eks. http://www.danbit.dk/produkter/0607.phtml
men der står intet om Linux, problemet med USB
er at interface sker via software som lægges
i USB-chipcontrolleren :(

Det samme gælder for en del RS232 og parallelporte via USB :(

Denne artikel kan evt. også være interessant:
http://www.linuxjournal.com/article/7353

sorry jeg ikke har bedre, jeg har hidtil nøjedes med at
finde hardware med parallelport, serielport eller evt. game-port.
Skal der så laves interface til andet strøm/spænding så er
det nemt at lave et lille optokobler kredsløb.
brinck.dk har nogle byggesæt som BR508/510 hvor
man dog selv skal lave interface til f.eks. parallelport.

lidt andre links:
http://www.faqs.org/docs/Linux-mini/IO-Port-Programming.html
http://www.linux.org/docs/ldp/howto/IO-Port-Programming-6.html
http://www.torque.net/linux-pp.html
og evt. http://www.lvr.com/parport.htm

Fandt på google noget færdigt også med linux software:
  http://www.accesio.com/go.cgi?p=../usb/usb-iiro-16.html

--
mvh Frank Damgaard  |