Re: [MISC] USB power switch?

Claus wrote:
Jamen det er også næsten det ham PHK gør, han styrer den bare fra en anden port, f.eks. et bit i en seriel eller en parallelport.
...men det er ikke helt hyldevare, men næsten.

Det er vel afhængig af hvad definitionen på en hyldevare er... :) Jeg vil gerne have noget der ikke kortslutter fordi jeg smider rundt med det eller hiver lidt i ledningerne.

Jeg kunne godt lave et prøveprint der med en transistor tilsluttet parallel-porten tændte/slukkede el-spareskinnen, men den skal derefter pakkes i en plastkasse, sættes ordenligt fast og der skal laves stik og aflastning, osv, osv. Nåja, og så skal den vel også CE-mærkes for at den er lovlig... :-)

Det kan da godt være at det kunne laves på en aften, men hvis man kan få en sådan dims for et par hundrede kroner eller for den sags skyld lidt mere så ville jeg hellere bruge min tid på noget mere interessant. :-) Derudover er der hverken seriel eller parallel port i PC'en, men det kunne naturligvis ordnes med en USB til parallel/seriel adapter; igen tager det tid...

Eller sagt på en anden måde: Jeg ville gerne have en hyldevare... :-)

Med venlig hilsen Preben