Re: [MISC] Køb af low power gigabit ethernet switch

Jim Oksvold wrote:

> Men hvorfor må du begrense utvalget til rackmonterbar?

Jeg har et 19" rack til at montere den i. En hylde er også en løsning, men
desktopmodeller af switch har desværre som regel dioderne på den modsatte
side af portene. Det er upraktisk.

> Kan du ikke bare legge den nusselille Switchen på en passende plate?
> Vi gjør i alle fall det her i Norge av og til :-)

Det bliver nok også løsningen. Jeg skal lige have dundet en hylde gerne med
udluftlingsriller (kan også bruges til at fastgøre desktop switchen). Maks
28 cm dyb.

> Du må regne med omtrent 0,6 Watt per port som ytterst gunstig.
Mon ikke ethernet standarden giver en nedre grænse?

> Ved ett så lavt forbruk vil innkjøpsprisen bli viktig.

Det er klart. Det er nok også derfor at en switch til hjemmebrug frem for
forretningsbrug vinder kapløbet. Jeg har jo heller ikke brug for mange
samtidige gigabit strømme igennem switchen og heller ikke VLAN eller andre
fordyrende muligheder.

Mvh