Re: [MISC] DR & Linux - der er langt igen

On Sat, 24 Mar 2007 10:59:46 +0100
Frank Damgaard <sslug@sslug> wrote:

> Man kan frygte at joost-linux bliver lige så elendig som skype-linux
> der har nogle meget irriterende fejl som endnu ikke er løst
> (lyd interface til ALSA der laver CPU/kernel lock-ups ,
>  versionsnumer lysår bagefter windows version, .....)
> Og da skype-linux er closed source så kan man ikke selv
> fixe fejlene :(

jeg har ikke oplevet problemer med skype under linux her. virker
formidabelt, lyden er god og forbindelsen stabil. Eneste problem er at
GUI er så afsindigt grimt.

> Jeg ved ikke om der er et licenshelvede, det er relativ nemt
> at installere i ubuntu.
> Største problem er DR's defekte hjemmesider der ikke helt virker
> til del fordi "mms:" skal erstattes med "http:" og der
> benyttes æøå  og blanktegn i URL ... :(
> (og et problem er måske at nogen siger at non-windows clients får en
>  dårligere billedkvalitet)

mplayer (og især ffmpeg) er et stort rod af licenser alt efter hvilken
del du benytter. noget er lgpl, andet gpl, noget public domain, noget
bsd osv. Desuden så linker de gladeligt alverdens andre ting ind som
f.eks. windows codec, reference kode fra f.eks. 3GPP og lignende.