Re: [MISC] Dansk Linux dist

On 3/3/07, Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote:
Jan Hertel skrev:
> selv om jeg bedst synes om, at få de efterlyste funktioner -
> kan fungere for danskere på dansk i et "dansk" miljø - på for eksempel
> Ubuntu (med mere) i orden (eventuelt som nogle "danske" pakker)?

Men det kan jo kombineres.
Selv de store distributioner har indset at de er nødt til at få ændringer og tilføjelser tilbage til
upstream, for at det ikke skal blive uoverkommeligt følge med på længere sigt.

Jeg tror godt at man kunne lave fx en dansk Kubuntu/Ubuntu, hvis man holder sig tæt til Ubuntu. Dvs.

En DKubuntu? :-)

1. Vi laver et skript, der automatisk fjerner alle GUI-pakker, der ikke er på dansk.

Urk - feilslått minimalisme. Det er like kortsynt som å tro at alle familier i Danmark kun bruker Dansk i en og samme familie. Det er jo ikke framsynt å sabotere for flerspråklige maskiner. Det er like upraktisk som kun region 5 på DVD spilleren og kun ETT språk på Windows :-( Det er jo uansett rikelig med plass på harddisken. Hva med alle oss andre?

Hvis der skal nyoversættelser til, laver vi dem i de origianle pakker eller via Ubuntu. Det vil også
gøre det meget nemmere at motivere folk til danske oversættelser.

Helt klart - kjør alt tilbake - recycling på sitt beste.

2. Dansk materiale. Ordbøger, osv. Bogmærker til danske sites. Bogmærker i mediafspiller til danske
lyd og video steder.

Utmerket - dette viser veien for alle oss andre + at det hjelper de etnisk innflyttede.

3. Tilpasset dansk lovgivning. Dvs, vi bekymrer og ikke om softwarepatenter. Vi kan have libdcss
med, osv. Det er bare et par ekstra repositories og nogle linier til vores --set-selections liste.

Ta fram 4-hjuls trekkeren og fres opp plenen til patentene. Ingen tilgivelse. Ingen fanger.

Mvh Jim Oksvold