Re: [MISC] Værktøjer til programudvikling - forslag søges

Michael Rasmussen <sslug@sslug> writes:

> umbrello. Et KDE designværktøj. Findes svjv. også i opensuse
> pakkebibliotek. Har den yderligere egenskab, at det har kodegenerering
> for C++ - du kan automatisk få generet samtlige header-filer for dit
> projekt, hvilket så betyder, at du "kun" skal lave implementeringen i
> diverse cc-filer.
> http://uml.sourceforge.net/index.php

Noget lignende findes til Dia. Dia kan tegne UML, og et commandline
tool kan lave et kodeskelet ud fra klassediagrammet. Det er nok værre
hvis man vil tilbage igen. Nogen dyre købe-værktøjer påstås at kunne
føre en rettelse tilbage i diagrammet. Har ikke prøvet dem.

Husk i øvrigt, at UML og objektorienteret design er en ting for sig. C++
(eller Java) kommer med en værktøjskasse, men den kan sagtens bruges
forkert.  ;-)

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk