Re: [MISC] ATI og TV-out?

Den Thu, 13 Nov 2003 13:46:26 +0100. skrev Klaus S. Madsen:

<snip>
og op!
> Ja. Der er da opensource drivere til kortet. Men ved du om ATI's closed
> source drivere virker med det?
Jeg har forsøgt en smule med mit radeon 9000, ATI´s driver indeholder en
konfigurator

/usr/X11R6/bin/fglrxconfig

Denne konfigurator laver en ny XF86config og der er et hav af parametre
man kan forsøge sig med.

Jeg fik tv-out til at virke; men første gang man klikkede med musen kom
der en sort firkant på tv istedet for markøren, denne plet blev ikke
opdateret, jeg lavede så om på et eller andet så billedet blev
inverteret istedet, med en hvid firkant som resultat;-)

Jeg har ikke rigtigt haft tid til yderligere forsøg, men jeg synes da
afgjort at det er et forsøg værd. De har sågar lavet et gtk gui til at
kontrollere kortene meget a'la et konkurrerende OS, så jeg tror at de
mener det alvorligt.

Med venlig hilsen

Christian Treldal