søges: program der kan optage skærmbillede + lyd og lave video

hejsa
jeg søger et program som kan optage det jeg foretager mig på skærmen og
sætte de sammen med det jeg indtaler via lydkorts indgangen.
Det skal bruges til nogle undervisningsvideoer hvor der skal vises
hvordan et program skal bruges. Jeg ved der findes en del kommercielle
til Windows, men findes der nogen kommercielle/frie til linux?

MVH
Kim