Re: [MISC] Fedora up2date?

Hejsa

Jeg skal prøve at hjælpe med første halvdel, jeg kan ikke lige overskue
anden halvdel, da politik interesserer mig mest på pubben efter et par
fadbamser;-)

Jeg downloadede fedora 0.95 test 3 fra klid.dk, og upgradede fra RH9.0,
den advarede godt nok om at der var fremmede pakker i systemet, og
frarådede en upgrade; men det kan jo ikke holde en sand viking tilbage.

Resultatet var overbevisende, Gnome ville slet ikke starte op, det er et
eller andet med overlap mellem RH og gnome pakker.

Jeg benyttede det til en kærkommen lejlighed til at skaffe mig lidt mere
plads på harddisken, og geninstallerede fedora. Den virker
fremragende; men så fandt jeg ud af at man kan tilføje følgende linie
til sin /etc/sysconfig/rhn/sources

yum rawhide http://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/rawhide

Her skal du nok lige starte med at opdatere up2date alene første gang, da
der er en fejl i det.

Dette vil få dig frem til en version af fedora core release 1 (Yarrow)

denne version kører fremragende, hvad der kan nævnes især er ACPI til
laptops (nu får man ikke støvet skrivebordet af mere), gnome er der
kommet store opdateringer til.

Hvis du har mod på det, kan du også tilføje linien:
apt arjan-2.6-kernel-i386 http://people.redhat.com ~arjanv/2.5/ kernel

dette vil skaffe dig en 2.6.0 test kerne der også kører godt. Er meget
hurtig i forhold til 2.4. Jeg har desværre ikke fået både lyd og
touchpad til at virke samtidigt, lidt træls når man laver meget
lydredigering; men der skal jo også være noget til de kolde
vinteraftener;-)

Jeg håber at du kan bruge noget af ovennævnte.

Den Tue, 04 Nov 2003 11:47:33 +0100. skrev
donald_j_axel:

<snip>

Med venlig hilsen

Christian Treldal