Free Dmitry Sklyarov

Hej

http://www.eff.org/IP/DMCA/US_v_Sklyarov/20010727_eff_sklyarov_pr.html

Jeg er ikke meget for fysiske demonstrationer, men der er altså et problem
her. Hvis vi får Haag-konventionen gennemført i DK/EU, så ville danske
borgere kunne blive dømt 'in absintia' i USA, og dommen vil blive
effektueret i Danmark. Med DMCA i USA, vil vi på en eller anden måde kunne
blive dømt for noget der er lovligt i DK, fx. at tage en kopi af dine
fuldt lovlige data. Helt hvad der kan ske kan jeg ikke overskue

Derfor vil jeg på mandag kl 11:30 stille mig på modsatte fortov af den
amerikanske ambasade på Dag Hammskjölds Allé og dele nogle folder ud der
fortæller noget om hvilket problem vi har med dansk retsikkerhed. Står jeg
alene der behøver jeg vel ikke engang at meddele det til myndighederne.
Problemet kommer vel først hvis jeg ikke står der alene. Du er velkommen
til at deltage. Det gælder vores retsikkerhed under dansk juristiktion.

Links:
http://www.eff.org/
http://www.freesklyarov.org/
http://www.boycottadobe.org/
http://linuxtoday.com/news_story.php3?ltsn=2001-07-27-010-20-NW-CY
http://www.cnn.com/2001/TECH/industry/07/25/hacker.reut/index.html

Iøvrigt mener jeg at Adobe bør boycottes i en periode.

mvh/hans
http://schou.dk
It's a very simple and nice scheduler: it's not perfect, but
certainly works for most things.     -- Linus Torvalds