Re: [MISC] Böcker

Per Abrahamsen wrote:
> _Use of weapons_.  En af hans ringeste, efter min mening.

Den er absolut ikke bruger venlig, og det først ved anden gennemlæsning
at det gik op for mig hvad den handlede om. Men det samme kan man jo
sige om Umberto Eco's Øen af Igår, Focaults Pendul, eller John Fowles
Troldmanden. ØaI er nok den tungeste bog jeg nogen sinde er kommet forbi,
og igennem. Focaults pendul har jeg læst et par gange, og ditto troldmanden
men en del af det er nok ren stædighed.

>  Han er desværre så usikker på at hans plot kan holde, at han finder
> på alle mulige litterære fiffaflerier der gør hans bøger unødigt
> besværlige at læse.
"Feersum Endjin" ditto, jeg tror også der er noget pseudo skotsk i
"Consider Phoebas".

[Feersum Endjin]
> Er der ikke fire konvergerende historier i den?  I det mindste er hver
> historie klart markeret, og lineært fremadskridende.
Der er et par, men alt de ordblinde tekst er hård at komme igennem,
ihvertifals de første 5-10 kapitler indtil man har vendt sig til det. Det
tog mig noget tid at gætte at han refererede til et sovedyr (sloth) i en
at kapitlerne.

> Jeg vil anbefale man læser dem i kronologisk rækkefølge.  Nummer to,
> _Player of game_ er den bedste, og fortalt uden omsvøb.
Hans uden M. bøger er også gode. Specielt "The Waspfactory" der
er meget gotisk.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg