Re: [MISC] Böcker

Carsten Svaneborg <sslug@sslug> writes:

> (og den med 'the chair maker' jeg kan ikke huske titlen).

_Use of weapons_.  En af hans ringeste, efter min mening.  Han er
desværre så usikker på at hans plot kan holde, at han finder på alle
mulige litterære fiffaflerier der gør hans bøger unødigt besværlige at
læse.  Hvilket er en skam, da hans historier ellers er ganske gode.  I
_Use of weapons_ har han tre foreskellige episodiske tidslinier (en
"nu", en der går frem, og en der går baglæns) som han skifter mellem,
uden varsel.

> Det kan dog ikke anbefales at man starter med at læse Feersum
> Endjinn, hvor ca.  halvdelen af bogen er skrevet af en ordblind,
> ikke for at bogen er dårlig, det er bare hård at komme igennem.

Er der ikke fire konvergerende historier i den?  I det mindste er hver
historie klart markeret, og lineært fremadskridende.

Jeg vil anbefale man læser dem i kronologisk rækkefølge.  Nummer to,
_Player of game_ er den bedste, og fortalt uden omsvøb.