Re: [MISC] Hjælp til en ny Linux-site

Gitte Wange wrote:

> Okay ... har ikke set den nye chat. Men den er sikkert fin. Er det en
> IRC klient ?

Nej det er det ikke, det er bare et banalt telnetinterface. Chat
serveren kører jeg selv, Den er i øvrigt ikke særlig fin.

<den der er på siten>

> Hvilke tekster er det du hentyder til lige nu ?

Dem der er på siten

<snip>

> LoL .... du lyder ligesom jeg gjorde for 1½ måned siden :-)
> Nuttet ...
>
> Ja Zope er en ordentlig mundfuld. Til gengæld er der ikke så mange der
> "mestrer" det så det er klart en "niche" indenfor IT lige nu. Det er
> osse en meget _rar_ ting at kunne python.

Det der bekyrer mig er at jeg ikke har set lyset, for omkring et år
siden
gik jeg i gang med perl, og det er heller ikke nogen fornøjelse når man
ikke
hr leget med regex før. Der gik også lang tid før der for alvor kom gang
i sagerne. Men der følte jeg tilstadighed at jeg opdagede nye og
spændende ting. Den følelse har jeg bare ikke med Zope.

> Hmmm har jeg ikke været ude for. Hvad slags hardware sidder der i din
> server ?

500 hz 256 MB

> Arh ... tro mig .. der sidder en masse med din indstilling (undskyld
> dette udtryk men det er det bedste jeg lige kan finde på på dette
> tidspunkt af døgnet). Så nej ... det er ikke et forudindtaget
> community.
>
> Der er ikke særlig mange af dem der er religiøse omkring sproget ...
> mere omkring hvad man kan med Zope. Og det er sgu ikke så lidt !

Det sagde jeg sådan set heller ikke noget om, jeg fremhævede bare at
community, det ikke var det jeg kiggede først efter ved et system.

> Men enten bliver man hængende, kæmper kampen og vinder i sidste ende,
> eller osse hopper man af vognen og dropper Zope.

Hmm. Det kan næsten fortolkes som at hvis man ikke kan lide Zope, så er
det
enten fordi man er for dum til det , eller ikke arbejder hårdt nok. Det
minder mig om et eller andet, hvad er det nu det er:-))

> Der er stor forskel på hvad baggrunds farve der er på en "privat"
> hjemmeside og så en side der henvender sig til forretningslivet.

Det er muligt men der skal også være forskel på en om en site
representerer
et firma eller den prøver at stå som uafhængig. En alt for smart
foretningsmæssig site vil ikke virke som om der skjuler sig et firma bag
ved.

> Og din baggrund er bare ikke mig.
Det må jeg jo lære at leve med. I øvrigt mener at design debatter er
lidt
ørkesløse, der er lige så mang meninger om design som der er
webdisignere
Jeg kan f.eks ikke døje lysende skrift på en hel mørk bagrund som man
ser mange steder.

> Det er - som tidligere sagt - smag og behag. Og nej ... fimset lyseblå
> passer ikke en på et website men hjemme i min entré :-)

Det var da ellers det der var på babytux en overgang. Nu er der slet
ikke
nogen baggrund. Er du klar over at uden nogen baggrund er det lidt
tilfældigt
om netscape viser den som værende hvid eller grå.

Poul-Erik