Re: [MISC] Hjælp til en ny Linux-site

On Sun, 22 Jul 2001 14:48:28 +0200, Poul-Erik Andreasen
<sslug@sslug> wrote:

>Gitte Wange wrote:
>>
>En hel masse
>
>Efter at jeg har kørt chatten ud for sig selv er der ikke længere, nogen
>absolutte størrels, så nu kan den fungere i VGA om det skal være.

Okay ... har ikke set den nye chat. Men den er sikkert fin. Er det en
IRC klient ?

>Fordi medlemmerne/brugerne skal være på forsiden. Det er det der er hele
>pointen, jeg tror ikke du har læst de tekste jeg har skrevet særligt
>grundigt.

Hvilke tekster er det du hentyder til lige nu ?

><snip>

>Hvordan i himlens navn kan jeg være forudintaget, hele siten kører
>(undtagen
>Chatten) køer på Zope, jeg har arbejdet med det i en måned.

Du skrev lige før at det kun var din forside der kørte under Zope.

>Jeg har sgu da netop kastet mig over noget nyt, Men dokumentationen
>stinker, Dtml er rodet og ulogisk, og tilbagemeldingerne ved fejl er
>slatne.

LoL .... du lyder ligesom jeg gjorde for 1½ måned siden :-)
Nuttet ...

Ja Zope er en ordentlig mundfuld. Til gengæld er der ikke så mange der
"mestrer" det så det er klart en "niche" indenfor IT lige nu. Det er
osse en meget _rar_ ting at kunne python.

>Desuden stjæler Zope omkring 60 mb selv ved megen beskeden belastning
>hvilket antyder et performance problem hvis der virkelig skal arbejdes.

Hmmm har jeg ikke været ude for. Hvad slags hardware sidder der i din
server ?

>Er der nogen steder inden for OSS man ikke et velfungerende community? i
>øvrigt er jeg ikke så glad hvis et sådant communitet er alt for
>selvcentreret
>og ikke kan se svaghederne ved  det dehar med at gøre. Disse her
>relgiøse typer der mener at deres programeringssprog er det eneste  ene,
>dem er der alt for mange af. Zope er sikkert velegnet hvis man sidder et
>sted og skal adminitrere 200 personer der skal levere artikler og andet
>indhold til en
>website.

Arh ... tro mig .. der sidder en masse med din indstilling (undskyld
dette udtryk men det er det bedste jeg lige kan finde på på dette
tidspunkt af døgnet). Så nej ... det er ikke et forudindtaget
community.

Der er ikke særlig mange af dem der er religiøse omkring sproget ...
mere omkring hvad man kan med Zope. Og det er sgu ikke så lidt !

Men enten bliver man hængende, kæmper kampen og vinder i sidste ende,
eller osse hopper man af vognen og dropper Zope.

>Hæ, hæ du er vist mere til noget fimset lyseblå så hvidt jeg husker,
>ikke

Der er stor forskel på hvad baggrunds farve der er på en "privat"
hjemmeside og så en side der henvender sig til forretningslivet.

Og din baggrund er bare ikke mig.
Det er - som tidligere sagt - smag og behag. Og nej ... fimset lyseblå
passer ikke en på et website men hjemme i min entré :-)

Gitte