Re: [MISC] Hjælp til en ny Linux-site

Gitte Wange wrote:

En hel masse
> Desuden er 800*600 stadig en meget brugt opløsning ... altid designe
> med henblik på at siderne osse skal kunne ses med denne opløsning -
> det kan din side ikke.

Efter at jeg har kørt chatten ud for sig selv er der ikke længere, nogen
absolutte størrels, så nu kan den fungere i VGA om det skal være.

> Hvorfor så ikke fjerne framen og lave en side der hedder
> medlemmer/brugere whatever

Fordi medlemmerne/brugerne skal være på forsiden. Det er det der er hele
pointen, jeg tror ikke du har læst de tekste jeg har skrevet særligt
grundigt.

<snip>

> Huh ???
> Har man en lidt forudindtaget mening ??
> :-))
>
> Zope/CMF ville netop være en god løsning for den slags sites du er ved
> at bygge op.

Hvordan i himlens navn kan jeg være forudintaget, hele siten kører
(undtagen
Chatten) køer på Zope, jeg har arbejdet med det i en måned.

> Mærkeligt at du kan sige at et OS system med et af de mest
> velfungerende communitys jeg nogensinde har set ikke har fortjent
> mere.
> Men okay - det er ikke php. Så hvisman ikke har lyst til at kaste sig
> over noget nyt - så er Zope ikke løsningen.

Jeg har sgu da netop kastet mig over noget nyt, Men dokumentationen
stinker, Dtml er rodet og ulogisk, og tilbagemeldingerne ved fejl er
slatne.

Desuden stjæler Zope omkring 60 mb selv ved megen beskeden belastning
hvilket antyder et performance problem hvis der virkelig skal arbejdes.

Er der nogen steder inden for OSS man ikke et velfungerende community? i
øvrigt er jeg ikke så glad hvis et sådant communitet er alt for
selvcentreret
og ikke kan se svaghederne ved  det dehar med at gøre. Disse her
relgiøse typer der mener at deres programeringssprog er det eneste  ene,
dem er der alt for mange af. Zope er sikkert velegnet hvis man sidder et
sted og skal adminitrere 200 personer der skal levere artikler og andet
indhold til en
website.

> Hehe ... jeg holder op med at kommentere din baggrund nu ok ?
> Den er bare ikke mig - men det er der sgu så meget der ikke er :-)

Hæ, hæ du er vist mere til noget fimset lyseblå så hvidt jeg husker,
ikke