Re: [MISC] Hjælp til en ny Linux-site

On Sun, 22 Jul 2001 12:33:17 +0200, Poul-Erik Andreasen
<sslug@sslug> wrote:

>Ja  det er en java aplet. Den er fixeret til at fylde 600x400 punkter.
>Det betød(det er ændret nu) at den miderste frame skulle være mindst 400
>punkter høj. Hvis man så køre den med en lille opløsning som 1024*768:->
>så ville den stjæle det meste af billedet. Nu er fordelingen mellem de
>tre frames relativ. Så det skulle være uafhængig af opløsning.

Hmm .... hvis du ikke regner med at have nogle brugere hvad skal du så
med en chat ???

Desuden er 800*600 stadig en meget brugt opløsning ... altid designe
med henblik på at siderne osse skal kunne ses med denne opløsning -
det kan din side ikke.

>Tror du virkelig jeg vil få så mange:-))). Den liste er jo det helt
>centrale
>så den skal på en eller anden måde være på forsiden, alt andet vil være
>miningsløst. Hvis jeg samler det på en side får jeg da det samme problem
>ved 20 brugere, som hvis den er i en frame for sig selv.

Hvorfor så ikke fjerne framen og lave en side der hedder
medlemmer/brugere whatever ???

>Det vil jeg overveje. så skal jeg nok lave min velkomst lidt kortere

>Beklager Zope har ikke fortjent mere. Efter at have lavet det her i Zope
>er jeg ikke vildt begejstret. Jeg synes det bærer lidt præg af at være
>et komercielt system der er blevet frigivet til open source.

Huh ???
Har man en lidt forudindtaget mening ??
:-))

Zope/CMF ville netop være en god løsning for den slags sites du er ved
at bygge op.

Mærkeligt at du kan sige at et OS system med et af de mest
velfungerende communitys jeg nogensinde har set ikke har fortjent
mere.
Men okay - det er ikke php. Så hvisman ikke har lyst til at kaste sig
over noget nyt - så er Zope ikke løsningen.

>Alt for dig. Nu har jeg dæmpet den lidt, det var egentlig denneher jeg
>startede med men jeg havde en ide om at den var for mørk. Er det bedre?

Hehe ... jeg holder op med at kommentere din baggrund nu ok ?
Den er bare ikke mig - men det er der sgu så meget der ikke er :-)

Gitte