Re: [MISC] Hjælp til en ny Linux-site

Frank Damgaard wrote:

> Brug validator.w3.org til at checke HTML siderne
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Flinux-freelance.pea.dk&doctype=Inline
> (der er en del fejl)

God ide det må jeg have gjort

> Desuden bør du checke at MSIE, Netscape 4,7, Netscape 6.1/Mozilla0.92
> og evt. Opera viser det korrekte og navigation virker.
> (i mozilla 0.92 ser det ud til at virkeså vidt jeg kan se)

Det er jo bl.a. det jeg gerne vi have hjælp til, jeg vil altså ikke til
at installere
Windows for at se om MSIE funger. Mozilla0.92 kan jeg ikke få til at
køre og jeg bruger
ikke kde. I øvrigt bortset fra de fejl jeg måtte have lavet
Så prøver jeg at bruge så banal HTML som muligt.

> http://www.tvdanmark.dk er til skræk og advarsel. !!!
> Navigering mv. virker KUN med MSIE, da der anvendes MSIE-javascript,
> alle andre browsere er tabt..... !

Så slemt håber jeg da ikke det er;-)

> I øvrigt behøver man ikke frames, mange sites er ved at forlade
> dette frames-halløj, da bla. links er svære at lave.
> Desuden med passende brug af php, SSI eller andet scriptsprog
> er det relativ let at lave sider uden frames.

Jeg ved godt man ikke behøver frames, jeg bruger frames fordi jeg synes
det er en god ide. Jeg synes det site hvor skal reloade hele
siden bare fordi man skal se nogle få nye tekster er irriterende.
Det kan godt være at man skal tilstræbe at at flest mulige kan bruge en
site men det skal vel ikke udvikle sig til at det er mindste
fællesnævner
det bestemmer.

Poul-Erik