Re: [MISC] Skal FSF skydes ned?

Per Abrahamsen <sslug@sslug> writes:

> Det skal nok passe at 80% af dem der har brugt GPL ikke forstår den,
> men det er fordi de ikke har gidet prøve.  Det er kedeligt at læse

Hvis du har ret, hvorfor er der så de uendelige diskussioner om man må
det ene eller andet med GPL på næsten alle lister, hvor man diskuterer
licenser.

Iøvrigt, hvis jeg ikke kendte unix, så ville jeg finde skelnen mellem
at kalde ting med execv eller gennem dlopen meget kunstig. Man henter
noget kode ind, kalder det og bruger evt. resultatet. Der er nogle
underlige ting, som ikke er til at forstå hvis man ikke bruger meget
lang tid.

> Jeg ved ikke hvad det er for et postuleret problem med GPL du mener
> bliver afvist med henvisning til RMS, men jeg har aldrig i mine 15 år

Du misforstår. Når der er et fortolkningsproblem, så er det endelige
argument ofte bare "RMS siger!". Det finder jeg uholdbart.

> Enhver der kan skrive "Emacs 21 source" i google.

Ja, så finder jeg en række henvisninger til en sneak review (som jeg
ikke havde set før for en uge siden) og et væld af maillister. Gennem
sneak reviewet finder jeg Kitames debianpakker.

--
Jeg svarede ikke på dit spørgsmål, vel?