Re: [MISC] Skal FSF skydes ned?

Peter Toft <sslug@sslug> writes:

> Det første indlæg er lidt lamt, men selve tanken om at
> vi kunne gøre FSF bedre end hvad det er i dag synes jeg
> er god at stille.

JZ lider af nørdblindhed.  Han finder nogen tekniske detaljer der
interesserer ham, og prøver at vurdere en politisk organisation som
FSF ud fra dem.  Det fører ikke til noget interessant.

> Altså - kunne vi vælge frit, hvad skulle FSF satse på? - skulle der
> være større mål end hvad tilfældet er i dag? - skulle RMS lede det?

FSF og RMS er nogle konstante størrelser i en foranderlig verden.
Selvfølgelig er der brug folk der tilpasser sig tiderne, men der er
også brug for folk der holder fast, og som man ved hvor man har.  Så
politisk synes jeg ikke de bør forandre sig.

Måske mente du teknisk.  GNU er jo sådan set færdigt, men FSF har ikke
ressourcerne til at kaste sig ud i et nyt projekt af tilsvarende
størrelse.  Jeg synes det er fint at de bruger deres få penge på at
vedligeholde de dele af GNU de selv har udviklet, og som ikke er taget
over af andre.  Der er i dag masser af andre der laver udvikling, så
FSF kan godt tillade sig at fokusere på det politiske og
administrative arbejde.