Re: [MISC] SCSI kort anbefalinger.

On Wed, 11 Jul 2001 19:36:47 +0200, Jesper Krogh wrote in
<sslug@sslug>:

> Jeg har p.t. et Tekram DC315U scsi kort, som kernepatchen ikke rigtigt
> bliver opdateret til længere, så derfor er jeg lidt på kig efter et nyt
> kort. Nogle gode anbefalinger til billige SCSI kort som forventes
> understøttet af kernen i al fremtid?

Måske ikke det billigste, men i hvert fald fremtidssikret: et kort med
sym53c1010 chip. Denne chip muliggør understøttelse at to SCSI-busser,
begge Ultra160 (Fast-80), og uafhængige af hinanden. Chippen bruger
sym53c8xx driveren.
Det er LSI, der står for forretningen nu, så man skal kigge efter chippen
hos dem:
http://www.lsilogic.com/products/storage_standard_prod/oem/iocontrollers/products/u160controllers.html#SYM53C1010
Der er også en udgave med en enkelt Ultra160 bus.

Jeg anvender selv et bundkort med sym53c1010 chippen on-board sammen med
IBM's UltraStar 36LZX diske, og er yderst tilfreds med funktionalitet og
yde-evne:
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/pentiumpro/cuv4x-dls/spec.html

--
Med venlig hilsen / Best regards