Re: [MISC] Interbase og licens?

----- Original Message -----
From: "Claus Sørensen" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Monday, July 09, 2001 1:25 PM
Subject: Re: [MISC] Interbase og licens?

Fra: Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug>

> Sjørlund:

> Ja, hvis du også leverer kildeteksten med eller på anden
> måde giver dine kunder adgang til den på elektronisk form.

Så vidt jeg forstår Sjørlund, så er der tale om en applikation
bygget oven på Interbase.

Du bestemmer selv, hvilken licens databaseapplikationen
skal have.

Men hvis du tager kildeteksten fra Interbase og modificerer
den, for at tilpasse den til din databaseapplikation, så skal
du også levere kildeteksten med til den modificerede
udgave af Interbase, som så skal hedde noget andet (da den
jo ikke længere er Interbase, men måske Otabase ;v)).

Jeg håber, at det gjorde det hele lidt klarere og mere korrekt.

De herligste hilsner

Claus Sørensen             P L O M U S
Seniorkonsulent   ------------------------------   Tlf:     20 94 62 34
Nøddelunden 110       Open Source og Linux         Email:  sslug@sslug
2765 Smørum       Rådgivning, kurser og foredrag   Web:   www.plomus.dk
Tak for svarene. Det var det her med at lave en app. som kræver at fx.
Interbase er installeret jeg rodede lidt rundt i. Jeg har ingen intentioner
om at ændre i Interbase kildeteksten, men en del om at bruge den som server.