Re: [MISC] Microsoft sælger fri software

On Sun, Jul 08, 2001 at 12:50:11AM +0200, Peter Toft wrote:

> Funny - og samtidig skriver de hårdere og hårdere mod Linux
> http://dailynews.yahoo.com/h/zd/20010702/tc/ms_attacks_open_source_1.html

Hmm, MS mener vist at Interix ikke har GPL kode.
Fra "Computer" juni 2001, side 35 (en oversigtsartikel om OSS-udvikling):
"In a similar case with a different outcome, Microsoft brought
Softway Systems, and repackaged its products as Microsoft Interix
to provide a Unix environment within Windows. By doing so, Microsoft
could claim Interix as its own work, thereby skirting the GPL regulation."

Jeg véd ikke om dette gælder hele Interix, eller om de kun gælder
den del der skal til for at binde det sammen med Windows. I det
sidste tilfælde er det nok o.k. - men hvis det også gælder alm.
GPL-programmel, så synes jeg det er langt over grænsen.

Hilsen
Keld