Fejlfinding på windåser

Hermed et referat af hvad jeg har været udsat for, da jeg havde
problemer med et windowsprogram.
Lettere omskrevet men forbavsende tæt på virkligheden og programmet er
omdøbt til "MoegProgram":

kunde(K) : Jeg har et problem
leverandør(L) : Reinstaller windows
K: Jamen jeg har mange vigtige ting på min komputer ! og den fungere
ellers meget godt
L : Reinstaller windows
K: Jamen, jeg er sikker på at det er jeres software det er galt med
L : Reinstaller windows
K : Nå, hvordan tegner man en streg i programmet ?
L: Reinstaller Windows
K: ( Nu bliver kunden mistænksom, og opdager at det er en telefonsvarer
)
L : Tast 1 for salg, Tast 2 for jobansøgning Tast 3 for support
K : ( taster 3 )
L : Der er nu en ventetid på ( Pause ) 87 min. Tast 1 for salg, Tast 2
for jobansøgning Tast 3 for support
K : (taster 3 og 3 og 3 og 3 som en bedre klaverboxer )
L : Vi har opdaget at De forsøger at spamme vores telefonanlæg og bliver

nu logget af ( klartone )
K: ( e-mailer nu til sslug@sslug )
L: hello this is the mailserver at moegprogram.co.uk. No such address at

this location ( reinstall windows )
K: Jeg har f...... betalt $$ for det her. Hjælp mig ( nu kommer den
engelske leverandør på banen fra det virklige liv )
L : There are a number of options depending on what the customer
requires:
1. Re-install Office 97, then MoegProgram if the customer wants both
packages available to him.
2. If Office 97 is not required, then a re-install of MoegProgram should

do the trick.
If neither of these options results in a properly working system, then a

complete re-install of
everything is required (including Windows).
K: nej, nej og atter nej. Og desuden bruger jeg StarOffice ( og nu igen
noget fra det virklige liv -->)
L : Du har ingen licens og kører med pirat software. Betal og vi kan
hjælpe dig. Der kommer en bøde oveni
K: Det passer ikke
L: Betal og vi hjælper
K: Jeg har betalt for alt hvad der ligger på min computer, men jeres
kram virker ikke.
L: Har du en supportaftale
K: Hvad skal jeg bruge en supportaftale til når jeg ikke engang kan
bruge programmet
L: Så kan vi ikke hjælpe dig. Du har kun betalt for koden. Ingen
support. Farvel ( klartone )
K : ( efter flere dages bøvl med at reinstallere sin windows fra grunden

samt mistet alle sine vigtige mails og e-mailadresser )
Nu kan jeg omsider trykke på setup.exe på mit program. Neeej hvor jeg
glæder mig.
Det var godt nok ærgerligt med de mails.
( musen føres over setup.exe og der dobbeltklikkes ) VBA6 returns fatal
ERROR : 345098459898745879. System halted
( En uge efter på Skt. Hans Hospital i Roskilde )
Sygeplejerske(S) : K er stadig helt hysterisk. Han siger MoegProgram,
MoegProgram hele tiden
Overlæge (O) : Giv ham noget morfin og så reinstallerer vi ham imorgen

Problemet var øjensynligt at jeg engang havde haft en BETALT version af
M$ Office 97 på makinen, som så havde lavet rav i den.

Lars Brandi Jensen