Re: [MISC] Slashdot kvalitet? (var:Re: [MISC] Linux Standard Base 1.0)

Bo Rosén <sslug@sslug> wrote:

> Har aldrig fått det förklarat för mig, men det är väl en person som
> deltar i en diskussion enbart för att ställa till med bråk.

Ordet, der tænkes på, er "troll", og selv om det kan betyde en trold
som kendt fra nordisk mytologi, så tror jeg mere det er den anden
betydning, det bruges i; "troll" kan nemlig også betyde "fiske" (med
fiskestang, hvis jeg husker ret). En troll fisker efter en heftig
diskussion ved at skrive provokerende indlæg.

Men derfor kan man selvfølgelig godt lave en undersættelse til
"trold", ganske i stil med fx "sucks"/"suger". Og egentlig er det vel
ikke helt galt, selv om jeg mener at det mere er nisser end trolde,
der er nogle værre drillepinde?

Anders.

--
ECHO FORMAT C: /U /V:C