Re: [MISC] Linux uncervisning. Interessen skal fanges...

Carsten Svaneborg wrote:

> Hvad med de kompetancer de kan tænkes at have brug for i
> fremtidige ansættelser? Til server/netværksinfrastrukur
> er der jo mange der bruger Linux.

Da man ikke kan gøre dem til eksperter på en uge, bliver man nød til at
få dem til at VILLE blive eksperter, give dem blod på tanden.  I
hverdagen er der af og til nogen der spørger om hjælp til at sætte en
Counter-Strike server op på deres linux. Der kan man sikkert også lave
noget geil.

> [...]
> der kan sniffe passwords).
>
> Jeg ville vælge apache+php og http fileupload istedet, med
> mindrer der er en speciel grund til at bruge FTP. De fleste
> browsere kan webuploade, der er mulighed for bruger
> konfigureret password beskyttelse, og man kan disable
> download fra det directory filer uploades til, og så vidt
> jeg husker kan man indbygge størrelses restriktioner i php
> scriptet, der også kan teste om der er plads på harddisken
> osv.
>
> --
> * Email: Carsten dot Svaneborg at risoe dot dk *

Hmm..... Tjaa....  Du har jo ret. De har jo tit en ServU kørende på
deres Windows 2000 Proffesionel i forvejen. Så at lave et alternativ til
det er måske en god ude ? At sætte lfokus på sikkerheden, er også en god
ting. Snakke lidt scp er måske en god ide ?

Andre der har nogen gode ideer til, hvad man fortælller Windows nørder
på en uges undervisning i linux ?

//Jesper