Re: [MISC] Mozilla 0.9.2

Joergen Ramskov wrote:

> "Peter Toft" <sslug@sslug> wrote in message

> Jow jow. Den er selvfølgeligt ikke perfekt, men min foreløbige oplevelse er
> at der er sket rimeligt store mærkbare forbedringer mellem hver version
> (0.8 - 0.8.1 - 0.9 - 0.9.1 - 0.9.2), især de sidste 2 version har virkeligt
> budt på forbedringer.

Det skal lige siges at jeg her snakker om selve browseren ikke om mail,
news, composer osv.
Det fik mig selvfølgeligt til lige at prøve Mozillas mail/news del :-)
Selve brugerinterfacet føles generelt lidt sløvt, og den bug jeg er
stødt på i forms eksisterer også her*. Hvad angår features, så er den
ret fed. Der er selvfølgeligt nogle uhensigtsmæssigheder, men det er
tildels også et spørgsmål om hvad man er vant til, dog kunne jeg godt tænke mig nogle flere muligheder på "højre-kliks menuen".

Den bruger *meget* hukommelse. Dette er på en Win2k boks (jeg undskylder
på forhånd ;) - Jeg har hentet sslugs newsgroups og i øjeblikket bruger
den over 63MB hukommelse. Efter at have gemt denne mail og en genstart af Mozilla er her lidt at sammenligne med:
- Mozilla ~18MB når jeg starter browsen op.
- Det stiger til ~25MB når jeg åbner mail/news.
- Efter at have genåbnet denne mail, så bruger den nu ~34MB.
- Efter at have læst et par mails i sslug.bog er det steget til ~37MB.

Det er godt jeg har 256MB RAM :)

* Bug: hvis man står på en linie, trykker "end" så man står i slutningen
af en linie, så kan man "gå tilbage" vha. pil tasten "tilbage". Generelt
fungerer navigation vha. piletasterne ikke optimalt.

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://www.teameggroll.org