Re: [MISC] Linux/Windows-virus sendt ud

On Wed, 28 Mar 2001, Frank Damgaard wrote:

> Desværre ingen rigtige brugbare tekniske oplsyninger.
> Kører den på alle Linux platforme ?
> i386, PowerPC, Alpha, 68k, ..... ?
>
> Eller er det en i386-only virus.

i386 only. Kun een rapport. Den gør ingenting.

Finten ved inficeringen er at den fra Windows kan inficere elf filer
på ext2 partitioner. På den måde kommer man uden om Linux root
beskyttelse, kan man sige. Da jeg ikke har Windows er det for mig en
Linux virus only. Og, jeg kører jo ikke binære som root, som jeg ikke
kender. Det vil sige at det egentlig ikke er så satans forskelligt fra
"normale" linux vira. Og, at jeg ikke er særligt udsat.

Hvis man har både windows og linux på en maskine er der nok tale om en
mere reel trussel.

Mads

This is JohnC IMHO, I compaired tri-word groupings here and in his plan and
got a good match.

   - /. posting discussing the likelihood that an AC post that claimed to be
posted by John Carmack during his honeymoon (and having the login info at
home) was actually from him.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:20 CEST [an error occurred while processing this directive]