Re: [MISC] Netbanker, Linux og Netscape

On Tue, Mar 20, 2001 at 22:08:57 +0000, Jørgen Heesche wrote:

> Jeg har indtil nu haft den opfattelse at netbank-programmer,
> som anvender java-applets, kunne fungere i Linux, selvom
> banken oplyser at kun MSwindows kan afvikle programmet.
> Unibank startede for få måneder siden en netbank, som fint
> kunne køre under Linux, men nu er der sket nogle ændringer i
> programmet, som bevirker at Netscape uden varsel forsvinder.

Jeg kan under Linux ikke lave betalinger, eller andet avanceret,
men kun få kontooversigt mv.

> Jeg kan logge ind og se mine konti, men hvis jeg forsøger
> noget som helst andet går det galt. Jeg har været så naiv at
> tro Java applikationer var uafhængige af platform, men
> hvordan går det så til at f.eks. Netscape 4.76 til hhv Linux

Dårligt kodet og ikke testet under Linux/unix.
Måske slet ikke lavet/testet med Sun's Java  men lavet med MS-Java ?

Det er egentlig også for dårligt at det ikke virke med Netscape 6/win
som under windows har Sun's JRE. (følger med på de CD'ere jeg har
installeret Netscape6/win)

Netbank er vist et resultat af Nordea sammenslutning (Merita/Nordbank)
Måske der er forskel eller de danske tilpasninger har ødelagt koden ?
Har vi på listen nogle brugere af Merita eller Nordbanks
netbank løsninger?

--
Frank Damgaard