Netbanker, Linux og Netscape

Jeg har indtil nu haft den opfattelse at netbank-programmer,
som anvender java-applets, kunne fungere i Linux, selvom
banken oplyser at kun MSwindows kan afvikle programmet.
Unibank startede for få måneder siden en netbank, som fint
kunne køre under Linux, men nu er der sket nogle ændringer i
programmet, som bevirker at Netscape uden varsel forsvinder.
Jeg kan logge ind og se mine konti, men hvis jeg forsøger
noget som helst andet går det galt. Jeg har været så naiv at
tro Java applikationer var uafhængige af platform, men
hvordan går det så til at f.eks. Netscape 4.76 til hhv Linux
og MSwindows afvikler de samme applets forskelligt på de to
platforme?. Unibank-netbank fungerer uden problemer i win95.

Mvh
Jørgen Heesche