Re: [MISC] Installation av Linux!

On Tue, Mar 20, 2001 at 08:24:34PM +0100, Frank Damgaard wrote:

> En DOS-boot diskette med fips er muligvis nødvendig for at
> "krympe" fat32-partitionen  (Windows C drevet)
> Ellers skal man anvende et andet program for at have en mindre partition.
> (partition magic?)

Jeg kører Windows ME på min nye bærbare, selvfølgelig sammen med Linux.
Jeg kører MinLinux (www.minlinux.org) som er en mandrake 7.2 klon.
Det gik fint med at krympe win32 partitionen, det klarer minlinux
selv, meget nemt.

> Dernæst skal der anvendes en nyere linux distribution
> der anvender den nye lilo til > 1024 cylindre,
> eller alternativ måske grub. (lilo og grub er bootmanagere)

Jeg bruger grub. Men har en lille /boot partition inden for
de første 1024 cylindre.

Hilsen
keld