Re: [MISC] Fwd: To spørgsmål

On 16-03-2001 at 07:59, sslug@sslug wrote:

> Hej sslug'ere
>
> Jeg har et generelt og et mere specifikt spørgsmål:
>
> Jeg kører ikke selv linux, men windows og leder efter en eller anden person, som
> ved noget om både unix/linux og dos. Jeg er meget usikker på hvad jeg skal lede
> efter på nettet for at finde sådan en person - eller et forum.
>
> Mere specifikt handler det om at jeg går på et kursus i datalingvistik, hvor vi
> bruger et program, som oprindelig er skrevet til at køre på unix, og hvor de så
> har lavet en dos-udgave (IKKE windows), som åbenbart kun virker på nogle
> [...]

Der er nogle andre løsninger:
Installer Cygwin fra http://www.cygwin.com og oversæt programmet på din egen maskine.
Cygwin er et OSS miljø til windows der tilføjer mange af de muligheder, der
ligger i linux miljøet. Bl.a en ordentlig shell og gcc compileren.

Prøv at kør programmet fra en boot diskette fra enten windows eller freedos
se http://www.freedos eller drdos http://www.drdos.org (forstår også fat32)

Ang. installation af linux med windows så er der en miniHOWTO for dette.
Se http://www.linuxdoc.org samt http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/mini/

--
- The Penguin's  1. We are better together than alone
-     Postulate  2. If you push something hard enough it will fall over