Fwd: To spørgsmål

Hej sslug'ere

Jeg har et generelt og et mere specifikt spørgsmål:

Jeg kører ikke selv linux, men windows og leder efter en eller anden person, som
ved noget om både unix/linux og dos. Jeg er meget usikker på hvad jeg skal lede
efter på nettet for at finde sådan en person - eller et forum.

Mere specifikt handler det om at jeg går på et kursus i datalingvistik, hvor vi
bruger et program, som oprindelig er skrevet til at køre på unix, og hvor de så
har lavet en dos-udgave (IKKE windows), som åbenbart kun virker på nogle
maskiner. Og altså åbenbart ikke min. Dem der har lavet det, ved ikke en pind om
dos, så de kan ikke hjælpe mig.

Selv ser jeg to løsninger:

Enten får jeg fat i en som er rigtig dygtig til den slags ting, som kan give mig
nogle tips til hvordan jeg sætter det op, så det kører.

Eller jeg finder nogen der kan forklare mig hvordan (hvis det overhovedet er
muligt) jeg jeg kommer til at køre linux på en seperat partition. Eller hvis der
er nogen der kan henvise til en god og pædagogisk vejledning i hvordan man gør
det (gerne på engelsk).

Jeg håber at der er nogen her der kan hjælpe mig - om ikke andet med at henvise
mig til en person eller et forum, der måske kan hjælpe mig. Og hvis ikke det,
kunne nogle stikord, som jeg kan orientere mig efter når jeg skal lede videre
selv.

Håbefulde hilsner

Sune Nielsen
----- End forwarded message -----