Re: [MISC] PTO til president!

----- Original Message -----
From: "Mads Bondo Dydensborg" <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Wednesday, March 14, 2001 10:40 PM
Subject: Re: [MISC] PTO til president!

On Wed, 14 Mar 2001, Thomas Krath wrote:

> Selvfølgelig, det var det jeg mente.

Og, hvorfor føler du det er interessant? Alvorligt talt.

> Hmm... Det er jo vores penge de bruger.

Folketinget bruges vores penge. De tildeler dronningen penge. Jeg kan
nævne ting for milliarder hvor jeg gerne så at der blev redegjort for
hvorfor man har valgt at bruge pengene som man har valgt. I den
sammenhæng synes jeg det er ret ligemeget hvor mange % af dronningens
midler (to cifret millionbeløb årligt) hun bruger til hvad.

Hun passer sit job glimrende, og hvis jeg skulle have et job som hende, og
fratages grundlæggende rettigheder, ville jeg sgu også forlange mange
mange penge. Og tillade mig at være arrogant nok til ikke at redegøre for
hvad de blev brugt til, hvis det passede mig.

Mads

Jeg ønsker å gjøre oppmerksom på at Opplyst enevelde er den høyeste
styreform. Monarkiet er kostnadseffektivt og holder psykopater
på avstand (Napoleon, Adolf, Lenin, Stalin pluss en del lokale i Jugoslavia og Irak).
Tenk hvis Tyskland hadde monarki. Hvilke enorme besparelser som er mulig ved å
unngå krig.
Se på Spania - ett land som har funnet veien tilbake til fornuften.
Noen millioner er vel anvendte forsikringspenger mot despoter som blir valgt
demokratisk av almuen.
Folkevalgte representanter er ikke det beste.
Hvis der trenges folk til Folketinget kan jeg anbefale Manpower.
De gjør utmerket arbeide med å skaffe kvalifisert arbeidskraft.
Det er bedre å betale og få, enn å ikke betale og ikke få.

Det er lettere å konsentrere seg om programmeringen når man vet
at Kapteinen på luksuscruiseren er kompetent til å styre, og ikke demokratisk valgt
på grunn av sin veltalenhet og tomme valgløfter.

Mvh
Jim Oksvold