Re: [MISC] SQL sprog

> Hvor er der egentligt noget god dokumentation om SQL sproget
> som sådn henne ? Jeg synes alt det man finder er noget PHP
> relateret noget. Men jeg vil bare gerne kunne snakke noget
> SQL i første omgang.... ;)

Jeg fandt en lille tutorial på www.sqlcourse.com. Den var måske værd at se
på for bare at få en hurtig introduktion til SQL.

Hvis du skal videre end det simple skal du dykke lidt ned i
dokumentationen på den database server du bruger og se hvad den
understøtter. Det kan være forskelligt fra server til server.

På min RH7.0 har jeg installeret PostgreSQL 7.0.2, og har også installeret
dokumentationen. Den kunne så findes i /usr/share/doc/posgresql-7.0.2
kataloget.

Når du siger at du ser en masse der har med PHP at gøre, så er det
jo sådan set også godt nok. Det kunne lige så godt have været til C,
Pascal eller et andet programmeringssprog. SQL'en ændrer sig jo ikke.

For flere referencer er google et ganske fortræffeligt redskab. En søgning
på "sql reference" giver da et par sider at gå videre med.

Med venlig  hilsen
Bjørn Bille Højte
sslug@sslug