Re: [MISC] [OT] Ny maskine til datalogerne på DIKU

On Sat, Mar 10, 2001 at 03:01:59PM +0100, Martin Wahlén wrote:

> [...]

Jeg har kørt et par benchmarks.

McCalpins stream test og LMbench.

Skal vi bare sige at det ikke imponerer. Jeg har lavet kørsler for
både mokkukalfe (Sun'en) og for tandgrisner (Dual P-III 933). Da der
var en enkelt bruger der lå og brugte to af mokkukalfes 24 CPUer, har
jeg også kør alle benchmarks på guldfaxe (en e450, 2 x UltraSPARC 400
og 1.5 Gb ram). Jeg tror specielt at mokkurkalfe lider unødigt i
forbindelse med McCalpins stream-ting). Da (noget af) resultatet er i
PS, vil jeg ikke vedhæfte resultatet - men kig forbi
http://www.diku.dk/~hall/sunpjat/.  Jeg har desværre ikke tid til at
netperfe i aften ;) Men jeg kan følge op på det i morgen.

Og nu kommer hele spec-affæren (http://www.spec.org):

En sun UltraSPARC II 400 Mhz:

http://www.spec.org/osg/cpu2000/results/res2000q4/cpu2000-20001020-00268.html
(Der er blot lidt flere CPUer i vores - 24 i stedet for 14).

En athlon 1.2 Ghz:

http://www.spec.org/osg/cpu2000/results/res2000q4/cpu2000-20001204-00426.html

En Pentium III 933 Mhz:

http://www.spec.org/osg/cpu2000/results/res2000q3/cpu2000-20000704-00159.html

Der er desværre ikke spec2000 resultater for celeron, men kig selv i
SPEC95 ;)

Interessante spec-int'er, ik?

Ja jaja, jeg ved at spec ikke er alt. Men tag det som en indikator.

For dem der ikke gider læse spec's sider:

SPEC-int for Sun UltraSPARC II 400 Mhz:  212
SPEC-int for AMD Athlon 1200 Mhz:        458
SPEC-int for Intel Pentium III 933 Mhz:  410

PS: Der er mange nyancer til dette område, men jeg mener selv at disse
    test viser noget interessant.

--
	Christoffer

"I'd crawl over an acre of 'Visual This++' and 'Integrated Development
That' to get to gcc, Emacs, and gdb.  Thank you."
(By Vance Petree, Virginia Power)