Re: [MISC] Hvordan håndteres brugere af ftp og http

Kjeld Vang Larsen wrote:
> Nu er mit spørgsmål så, hvordan folk håndterer denne sag, eller
> om det er brugeres egent ansvar ikke få vist deres indhold!?

Normalt sætter jeg "UserDir public_html" i httpd.conf. Hvis en Directory
listning ikke ønskes kan man evt. tilføje følgende et passende sted:

<DirectoryMatch ^/home/.*/public_html>
	Options -Indexes
</DirectoryMatch>

ProFTPd plejer jeg at konfiguere så brugerne som standard rammer ned i
~/public_html når de logger ind. Det kan gøres ved at smide
"DefaultChdir	~/public_html" ind i proftpd.conf.

Håber du kan bruge det til noget.

--
Best Regards
Emil S. Hansen - sslug@sslug - ESH2-DK